Aplaza is een onafhankelijke partij voor gegevensuitwisseling tussen verzekeringsadviseurs en verzekeraars/serviceproviders.
Wij zorgen voor het verbinden van softwaresystemen tussen verzekeringsadviseurs en verzekeraars/serviceproviders met als doel betere dienstverlening tegen lagere kosten.
Ruim 1.300 intermediairkantoren werken dagelijks met Aplaza. Per intermediair levert dit gemiddeld meer dan 1.300 uur per jaar aan tijdsbesparing op. Meer dan 30 verzekeraars/serviceproviders en 9 softwareleveranciers zijn aangesloten op Aplaza.
Aplaza maakt het leven voor verzekeringsadviseurs gemakkelijker én goedkoper. Aplaza koppelt softwaresystemen van adviseurs met de extranetten van verzekeraars en serviceproviders waardoor het dubbel invoeren van gegevens en diverse tijdrovende administratieve handelingen tot het verleden behoren. Hierdoor zijn alle klantgegevens altijd up-to-date.
Alle relevante klantgegevens worden automatisch, zonder gegevens handmatig hoeven invoeren, in het softwaresysteem op klantniveau opgeslagen. We sturen bij Aplaza een drietal soorten klantengevens: Documenten, Berichten en Transacties.
Besparing: Gemiddeld 5 minuten per digitaal, 1 minuut per prolongatie/mutatiebericht en 10 minuten per transactie