Contactgroep Automatisering gebruikt cookies en verzamelt daarmee informatie over het gebruik van de website om deze te analyseren en om er voor te zorgen dat je voor jou relevante informatie te zien krijgt. Door hiernaast op akkoord te klikken, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies en het verzamelen van informatie aan de hand daarvan door ons en door derden.
Aplaza is een onafhankelijke partij voor gegevensuitwisseling tussen verzekeringsadviseurs en verzekeraars/serviceproviders.
Wij zorgen voor het verbinden van softwaresystemen tussen verzekeringsadviseurs en verzekeraars/serviceproviders met als doel betere dienstverlening tegen lagere kosten.
Ruim 1400 intermediairkantoren werken dagelijks met Aplaza. Per intermediair levert dit gemiddeld meer dan 1800 uur per jaar aan tijdsbesparing op. Meer dan 58 verzekeraars/serviceproviders en 14 softwareleveranciers zijn aangesloten op Aplaza.
Aplaza maakt het leven voor verzekeringsadviseurs gemakkelijker én goedkoper. Aplaza koppelt softwaresystemen van adviseurs met de extranetten van verzekeraars en serviceproviders waardoor het dubbel invoeren van gegevens en diverse tijdrovende administratieve handelingen tot het verleden behoren. Hierdoor zijn alle klantgegevens altijd up-to-date.
Alle relevante klantgegevens worden automatisch, zonder gegevens handmatig hoeven invoeren, in het softwaresysteem op klantniveau opgeslagen. We sturen bij Aplaza een drietal soorten klantengevens: Documenten, Berichten en Transacties.
Besparing: Gemiddeld 5 minuten per digitaal, 1 minuut per prolongatie/mutatiebericht en 10 minuten per transactie